"Technical visit" Stellenbosch & nieuw blog

3 mei 2024 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen erg vroeg vertrokken (na de late terugkeer gisterenavond van het galadiner...) allereerst naar het hydraulisch laboratorium van de CSIR (zie eerdere post met een weblink naar het programma).

Indrukwekkend was het modelleerwerk op schaal van de troskrachten (zie eerdere post) van aan de kaai bewegende schepen in stormweer. We zagen een video-opname van de enorme bewegingen van een containerschip en zijn trossen, ondanks het aandrukken van het schip tegen de kaai met 3(!) sleepboten.

Tijdens het bezoek aan de universiteit van Stellenbosch raakten we onder de indruk van de zorg voor het vreedzaam en menswaardig samenleven van alle rassen, na alles wat er is gebeurd in Zuid-Afrika... Ook het aldaar nog veel terug te vinden Afrikaans mag er "ondanks alles" nog altijd (blijven) zijn: daar kan de huidige cancel cultuur "bij ons" nog veel van leren...

Met lekker eten en drinken en een prachtig uitzicht in het restaurant van een traditionele wijnboerderij nam het congresgezelschap afscheid van elkaar.

Morgen wordt voor ons inpakken, ophalen van de huurauto, een beetje wennen aan het linksrijdend verkeer terwijl we wat ro drijden in de stad en ten slotte inchecken in het door ons tot woensdag 8 mei gehuurde appartement in het zuidoosten van Kaapstad.

Omdat deze blogsoftware duidelijk zijn beperkingen heeft (minstens wat betreft op te laden foto'), hebben we een nieuw blog aangemaakt: ivar.reislogger.nl

Ga er eens kijken als je hier niets meer van ons verneemt. Tot gauw!

1. Olaf:
    4 mei 2024
    maak er mooie post-conferentie daagjes van samen !
  2. Ivar:
    4 mei 2024
    Dankjewel Olaf, we hebben een flinke tip gegeven aan de pianist die ons steeds zo heerlijk heeft verblijd tijdens onze ontbijten en we staan nu op het punt van uitchecken uit het congreshote, op weg naar onze huurauto.
  3. Kerstin:
    4 mei 2024
    Ziet er allemaal goed uit! Heb een mooie reis samen!

Jouw reactie