Droom Guesthouse, Franschhoek

7 mei 2024 - Cape Winelands District Municipality, Zuid-Afrika

Vandaag een regenachtige dag: ideaal om een flinke rijtour te maken!

We namen ons ontbijt nog eens in het nabije Selva Café aan 2nd Ave. We namen afscheid van de opmerkelijk professionele jongeman die ons ook eergisteren had bediend. Hij vroeg zelfs naar de weblink van ons blog nadat we hem hadden verteld dat we het Café er op hadden vermeld. Wat mij betreft kan hij hier president worden ;-)

Na wat oponthoud door een geblokkeerde rijstrook op de snelweg N1 vanuit Kaapstad, stonden we tegen 13u dan toch voor de poort van het Droom Guesthouse langs de expresweg R45 van Klapmuts(!) naar Franschhoek, de streek waar Franse vluchtelingen hun wijnbouwwerk 'gewoon' hebben voortgezet. Dit is dus een droom van de Vlaamse K3-zangeres Kathleen Aerts en haar echtgenoot die nog op vele andere vlakken actief zijn in Zuid-Afrika.

We kregen een heerlijke lunch (een uitzondering voor wie er niet overnacht ;-) en de aanrader om de nabije Theewaterskloofdam in de Riviersonderend te gaan bekijken: de grootste voor de drinkwatervoorziening van Kaapstad.