Kunstgalerij Art@Africa; Minki exhibition, Johan Steyn (Belgium)

6 mei 2024 - Start Eerste Hike Op De Tafelberg, Zuid-Afrika

Juist voor onze terugrit van Waterfront naar Claremont werd onze aandacht getrokken door kunstgalerij Art@Africa in het gebouw (shopping center) met het Museum of Diamond History (ook al 'bezet' door teveel andere bezoekers...) ter hoogte van het beeld van de trotse 'kroondraagster' die uitgebreid aan bod kwam in de vorige post 'Cancellation due to poor weather'. Aan de ingang van de kunstgalerij vonden we zowaar een variante van de 'kroondraagster' terug samen met een foto van een dame met een reusachtige haartooi die ervoor model stond: onze belangstelling was gewekt!

Het werk ('The Crown Chakra') van de kunstenaar (of kunstenares?) Vuyo bleek een resultaat van Kunye Colab (Kunye = samen), een collectief van kunstenaars dat mocht samenwerken onder sponsorschap van een Belgisch(!) koppel (Dirk en Kat). Momenteel loopt er een expositie van de Belgische kunstenaar Johan Steyn, die een prachtige reeks beelden creëerde van zijn geesteskind Minki in allerlei gelukzalige taferelen en poses met dieren.

We hadden een uitgebreide babbel met de dienstdoende kunst-consulente die bleek te wonen in dezelfde voorstad Claremont waar wij momenteel verblijven: toevallig... of niet? Ze was niet de eerste die ons voorstelde om in Zuid-Afrika te komen wonen...

Woensdag zijn we hier terug in de buurt voor onze tweede bezoekpoging van Robbeneiland!

Jouw reactie