Met de bus naar Camps Bay beach

4 mei 2024 - Start Eerste Hike Op De Tafelberg, Zuid-Afrika

Op de stoep voor Hotel Sky hebben we de Hop On Hop Off Red Bus CitySightSeeing Tour genomen om te beginnen door het centrum van Kaapstad en langs de prachtig op een berg met zeezicht (uitloper van de Tafelberg) gelegen oorspronkelijke nederzetting 'Tamboerskloof'. Dan steeds hoger boven de stad uit, de immense Tafelberg op tot aan de kabelbaan naar de top en dan helemaal afdalen naar de Atlantische oceaankust met stop aan het strand in Camps Bay.

Erica selecteerde een prachtig geschilderde leeuwenkop uit het werk van een getalenteerde artiest uit een armoedige township naast de luchthaven (dat we al opmerkten op de heenweg...). Met de opbrengst kan hij een maand huur betalen voor zijn toch al bakstenen woning. Hij bedankte ons zeer voor deze ondersteuning van hemzelf, zijn schoolgaande zoon en zijn broer.

Daarna pikten we onze koffers en huurauto op aan het congreshotel en vonden we met enige moeite bij valavond  de weg naar ons huurappartement in de gegoede wijk Claremont in het zuidoosten van Kaapstad. We waren blij dat concièrge Gail ons nog persoonlijk kwam ontvangen buiten de diensturen. Over de veiligheid moesten we ons geen zorgen maken, maar alle huizen hier staan tussen muren met prikkeldraad er op en de huurauto staat op het erf geparkeerd achter een stevige hoge stalen rolpoort, tja, alles is relatief. Mochten we 's avonds toch nog weg gaan, dan stond er nog wel een flinke 'torch' voor ons klaar op de kamer...

Eerst maar weer eens een deugdelijke nachtrust en dan op naar het tweede deel van ons verblijf in Zuid-Afrika!

Jouw reactie